Гайворонська районна рада
Гайворонський район, Кіровоградська область

.

Переглядів: 84

В умовах реформування сучасної системи освіти і виховання в ХХІ столітті актуальною є проблема дослідження науково-педагогічної спадщини педагогів-новаторів минулого століття.

Реалізація ідей національної освіти й виховання в контексті загальнолюдських цінностей спонукає до вивчення генези вітчизняної науки, що дасть змогу оцінити її сучасний стан, установити залежність педагогічних явищ від певних суспільно-політичних та соціально-культурних чинників, глибоко осмислити позитивний досвід, набутий українською педагогічною наукою та практикою.

Реформування національної освіти, потребує глибокого вивчення,осмислення, теоретичних надбань та практичного досвіду нагромадженого у ІІ половині ХХ століття, зокрема на Кіровоградщині. Саме в цей період зростає плеяда творчих та ініціативних керівників шкіл: І.Г.Ткаченко, А.Б.Резнік, П.Ф.Козуль,С.Г.Максютін, Г.М. Перебийніс, М. І. Кодак, Г. К. Настасьєв та ін. Але на сьогодні науково-педагогічна діяльність відомих педагогів залишається науково малодослідженою, серед них – Арон Борисович Резнік – сучасник і послідовник педагога-гуманіста, про що свідчать його праці, виступи, публікації, листи,спогади, архівні матеріали.

Сьогодні, 17 травня, в комунальному закладі "Гайворонський ліцей №2" Гайворонської районної ради Кіровоградської області відбулась
ІІІ обласна науково-практична конференція "Впровадження ідей і надбань А.Б.Рєзніка в практику становлення Нової Української школи, яка присвячена 100-річчю народження педагога.

У конференції прийняли участь голова районної ради Дмитро ГРАБОВИЙ, в.о. голови Кіровоградської обласної організації профспілки працівників освіти і науки України Сергій Петров, головний спеціаліст відділу освіти Гайворонської РДА Світлана Матієнко, завідувач методичного кабінету відділу освіти Гайворонської РДА Вікторія Касьяненко, директор КЗ "Гайворонський ліцей №2" Валентина Поліщук, методист з профорієнтаційної роботи Гайворонського навчально-виробничого комбінату, позаштатний член-кореспондент Інституту  обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України Іван Мудрий, а також предстваники загальноосвітніх навчальних закладів району.

Під час конференції було розглянуто 22 питання, зокрема "Життєвий та творчий шлях вченого, талановитого педагога-новатора А.Б.Рєзніка", "Проблеми формування системи цінностей учнів: від "школи творчості" А.Б.Рєзніка до становлення Нової Української школи", "Ідеї А.Б. Рєзніка - основа освітнього процесу Гайворонщини" та ін.

Виступаючи перед учасниками конференції очільник районної влади Дмитро Миколайович Грабовий проаналізував творчі здобутки педагога-новатора Арона Рєзніка і їх втілення в життя на сучасному етапі становлення Нової Української школи, наголосивши, що районна рада завжди приділяє належну увагу освітянським закладам Гайворонщини добре розуміючи, що дбати про підростаюче покоління - це думати про майбутнє нашої молодої української держави.

На завершення учасники конференції відзначили, що в сучасних умовах розбудови і становлення освіти незалежної України, активного пошуку шляхів реформування освітньої галузі, запровадження в практику роботи педагогічних колективів освітніх закладів інноваційних технологій, форм і методів навчання і виховання підростаючих поколінь, одним з досить важливих факторів є використання безцінного  педагогічного досвіду педагогів-новаторів Кіровоградщини: В.О.Сухомлинського, І.Г.Ткаченка, С.Г.Максютіна та інших, які в другій половині ХХ століття мали вагомі здобутки і напрацювання в практичній педагогічній діяльності та науково-практичній роботі.

У сузір`ї цих особистостей яскравою постаттю є ім`я талановитого вченого, педагога новатора, директора колишньої Гайворонської пятої школи, сучасника В.О. Сухомлинського Арона Борисовича Рєзніка, який створив модель школи з гуманними, гармо-нійними стосунками, що стала творчою лабораторією для науковців та педагогів-практиків.


У сучасній педагогіці модель школи розглядається як "школа розвитку", в основі якої лежить педагогіка співробітництва та саморозвитку.
Завершуючи науково-практичну конференцію учасники заходу озвучили ряд рекомендацій та побажань. 


 

« повернутися до списку новин